Dalhem IF klart för Futsal-SM
Dalhem IF - Klintehamns IK 2-1 (1-1) 1-0 Annie Mårdbrink 1-1 Malin Svedberg 2-1 Susanne Carlén
Dam
21 dec 2007
0kommentarer
SM-kval i Futsal
Här är resultaten från gruppspelet i kvalet till Futsal-SM: Slite, 8 december: Klintehamns IK - Dalhem IF 1-6 (0-1) Mål Klintehamns IK: Cecilia Snöbohm Mål Dalhem IF: Mikaela Hansson-Leveau 3, Annie Mårdbrink 2 och Linda Åberg-Mattsson 1. Dalhem IF - Hangvar SK 4-0 (2-0) Mål Dalhem IF: Mikaela Ekengren 2, Jenny Lööf 1 och Fia-Lotta Pipping 1. Hangvar SK - Klintehamns IK 0-2 Hemse, 16 december: Dalhem IF - Klintehamns IK 1-1 (1-0) Mål Dalhem IF: Isabelle Hallgren 1. Mål Klintehamns IK: Självmål Hangvar SK - Dalhem IF 0-3 (0-1) Mål Dalhem IF: Susanne Carlén 1, Hilda Gustafsson 1 och Isabelle Hallgren 1. Klintehamns IK - Hangvar SK 7-1 Detta innebär att Dalhem IF möter Klintehamns IK i gotländska kvalfinalen på onsdag den 19 december kl. 19.20 i Södervärnshallen.
Dam
17 dec 2007
0kommentarer
Svenska Spel Cup 2007
Nu går det att ladda ner spelprogrammet för Svenska Spel Cup 2007 under fliken dokument.
Dam
14 dec 2007
0kommentarer
Spelarmöte Torsdag 15 november
På torsdag klockan 18.00 (innan träningen) träffas enbart spelarna för att bland annat diskutera följande: Intresset inför 2008 års säsong Upplägg av 2008 års träning och lag Nya spelare Tränare Styrelse Talangträningar Förväntningar Specifika krav PLATS: St.Hans skolan!! Det är viktigt att alla spelare gör sitt bästa för att kunna delta. Oavsett om man kan vara med på träningen efter eller ej. Oavsett vad man redan bestämt sig för att göra nästa år. Ledarna kommer att medverka vid 18.00 för att dra lite kort om möten som tidigare varit. Varmt välkomna! Frida, Jenny, Andrea
Dam
12 nov 2007
0kommentarer
Dalhem dominerade på fotbollsgalan
Vid den årliga fotbollsgalan för gotländsk fotboll så prisades flera av våra spelare. Rebecca Martis tilldelades GA-Trofén som årets bästa damfotbollsspelare på Gotland. Samtidigt utsågs hon till årets bästa forward på Gotland. Frida Åberg-Mattsson korades till årets bästa försvarspelare på Gotland. Helena Nirs fick priset som årets bästa mittfältare på Gotland. Dessutom hade flera andra nominerats i följande klasser: Moa Fagerlund och Amanda Rohnström - Årets målvakt Josefin Gjörloff - Årets försvarare Jenny Lööf - Årets mittfältare Claes Pettersson - Årets ledare Stort grattis till både vinnarna och de nominerade från hemsidan.
Dam
10 nov 2007
0kommentarer
Det blev 17 raka
P 18 IK - Dalhem IF 2-4 (2-4) 1-0 (16) Helena Liljeström 1-1 (17) Mikaela Hansson-Leveau 2-1 (19) Mimmi Engström 2-2 (34) Rebecca Martis 2-3 (37) Mikaela Hansson-Leveau 2-4 (43) Rebecca Martis Inför säsongen och under hela våren fanns det många som hoppades att denna årets sista match skulle bli direkt avgörande om seriesegern. Jag är glad att det var avgjort flera veckor tidigare. Vi vann med 4-2 och jag tycker att det är rättvist, men matchen var inte någon höjdare. Vi rivstartar och har 3 frilägen de första 8 minuterna, men lyckas inte få in bollen. Spelet jämnar ut sig och i den 16:e minuten gör Helena Liljeström 1-0 till P18. Minuten senare blir Mikaela Hansson-Leveau frispelad av Rebecca Martis och kvitterar till 1-1. Glädjen blir inte långvarig för vår del, då Mimmi Engström på nytt ger P18 ledningen i den 19:e minuten. Det dröjer sedan en kvart innan vi kvitterar genom Rebecca Martis efter att Helena Nirs jobbat fram bollen i duell med P18:s målvakt. De närmaste tio minuterna gör vi ytterligare två mål. 2-3 genom Mikaela Hansson-Leveau i nytt friläge efter pass från Rebecca Martis och 2-4 genom Rebecca Martis efter pass från Annie Mårdbrink. Matchen präglas av många långa chansbollar och ganska lite ordnat spel. En ganska torftig match med andra ord, men en skön revansch för premiärförlusten och skönt att få vinna 17:e raka segern. Vi saknade bara cykelsparken från Helena Nirs. Det var även kul att se 15-åriga Hilda Gustafssons få göra debut i A-laget. Claes Pettersson
Dam
29 sep 2007
0kommentarer
Sexton raka - nu är vi nära målet
Dalhem IF - Sätra SK 6-1 (1-1) 0-1 (39) Marlene Axner Elings 1-1 (45) Rebecca Martis 2-1 (59) Linnéa Hansson 3-1 (66) Linda Åberg-Mattsson 4-1 (68) Jenny Lööf 5-1 (69) Mikaela Hansson-Leveau 6-1 (90) Elena Herrero Efter en hel del nederbörd de senaste dagarna kombinerat med många (för många?) matcher möttes vi av en fotbollsplan i bedrövligt skick. Den var tung, uppsprungen och inte alls inbjudande. Det samma kan man nästan säga om vår första halvlek. Det var dålig rörelse, dåligt fokus i passningar och mottagningar och vårt spel bestod mest av planlösa långbollar. Därför blir första match onödigt jämn. Vi har några bra lägen att göra mål, men det visar sig att Sätra skulle göra matchens första mål. En väl avvägd lobb från Marlene Axner Elings i den 39:e minuten. Vi kvitterar skönt genom Rebecca Martis i den 45:e minuten. Vi börjar även den andra halvleken något trevande innan Linnéa Hansson bjuder på en snygg dribblingsräd som avslutas med att hon rundar målvakten och slår in bollen i tomt mål. Då har vi spelat ungefär en kvart av den andra halvleken. De närmast tio minuterna visar vi varför vi vinner serien med ytterligare tre mål och total kontroll över händelserna. Då spelar vi varierat och med bra fokus i passningar, mottagningar och avslut. I 66:e minuten slår Helena Nirs en boll via en försvarare till Linda Åberg-Mattsson som skjuter 3-1 via stolpen. I den 68:e minuten slår Annie Mårdbrink en underbar crossboll till Jenny Lööf som inte gör något misstag, 4-1. 5-1 görs av Mikaela Hansson-Leveau efter att Rebecca Martis nickat fram bollen. Därefter tappar matchen kvalité och resten blir mest en transportsträcka mot slutsignalen. I den 90:e minuten gör Elena Herrero 6-1 efter pass från Susanne Carlén. Starkt gjort av dessa som några timmar tidigare varit med och Säkrat Gothems serieseger i Gotlandsfyran. Tråkigast var att Rebecca Martis skadades då hon trampar snett på den usla planen strax efter 5-1-målet. Det märktes att Sätra krigar för sin existens i serien, då man verkligen går in tufft i varje närkamp och på den hala och tunga planen blev spelet ibland onödigt tufft, då våra spelare visade att de också kan smälla på i närkamperna. Domaren hade inte riktigt grepp om matchen och därför blev det ibland också gnälligt på planen. Vi har gillat Sätra redan tidigare med trevliga ledare och spelare samt seriens bäste fotograf gjorde sig än mer populära hos oss genom att gratulera till vår serieseger med en vacker blombukett. En fin gest som uppskattas mycket. Vi håller nu tummarna för er i sista omgången. För vår egen del så ska vi ta revansch mot P 18! Claes Pettersson
Dam
22 sep 2007
0kommentarer
Visa fler nyheter