• Ny matchtid mot Tyresö DFF

    Matchen kommer att spelas lördag 5 april kl. 14.00 på Rävhagens konstgräs. Dam 3 apr 2008 0kommentarer
  • Kort om träningsmatcherna hittills

    På grund av sjukdomar och resor har vi kunnat testa många spelare som mest spelade i farmarlaget förra säsongen. Dessa spelare har gjort det bra, men det märks dock i vissa lägen vad erfarenhet betyder. Första matchen spelade vi mot föreningens eget pojkar 14-lag. Vi var ganska mycket bättre genom hela matchen som slutade med seger 5-0. Vi borde ha gjort ytterliggare några mål på de chanser som vi skapade men det får vi ta igen senare på säsongen. I den andra matchen som också spelades mot ett pojklag, denna gång FC Gute P14, spelade vi 4-4. Efter ledning med 1-0 i halvtid blev det mer Gute i andra halvleken. Vi jobbar oss tillbaka från 2-4 till 4-4 i slutminuterna. Starkt. Anledningen till att vi möter pojklag är att vi annars måste åka från ön, för att hitta motsvarande motstånd om vi inte ska möta P18 och KIK i varje träningsmatch. Det är dessutom bra träning att möta killarna som ofta är mycket rappa i steget och mycket löpvilliga. Tredje träningsmatchen spelades mot P18. I den här matchen spelar vi ganska bra och är det något bättre laget i en halvtimme. Detta trots att startelvan består av fem spelare som inte var ordinarie förra säsongen. Därefter gör P18 2 mål inom 9 minuter innan vi reducerar precis före halvtidsvilan. I andra halvlek är det spelmässigt ganska jämnt, men P18 skapar flest målchanser. Slutresultatet blir 1-3. Senaste träningsmatchen spelades mot Klintehamns IK. Den slutade med 2-0-seger efter en stabil insats. Vissa spelare ligger fortfarande lite efter i träningsmängd och då blir spelet inte riktigt så bra som vi vi vill. I denna match hade vi tillgång till de flesta av våra spelare och då blir det genast stabilare och tryggare. Dam 27 mar 2008 0kommentarer
  • Tolv lag kvar i Futsal-SM och ett av dessa är Dalhem IF

    På lördag den 3 februari spelas nästa omgång av Futsal-SM. Det återstår endast tolv lag i hela Sverige och ett av dessa är Dalhem IF Vi spelar i Hultsfred med start kl. 11.00 mot Madesjö IF. Därefter möter vi Falköping KIK. 11.00 Madesjö IF - Dalhem IF 13.40 Falköping KIK - Förl. Madesjö/Dalhem 16.20 Segr. Madesjö/Dalhem - Falköping KIK Segraren i gruppen går till semifinal i Halmstad den 16 februari. Dam 30 jan 2008 0kommentarer
  • Succé i Coop Forum Cup

    Under helgens spel i Coop Forum Cup blev det idel framgångar för vår damtrupp. Dalhem 1 vann damseniorklassen efter följande segrar i gruppspelet: DIF 1 - P18 IK2 2-0 DIF 1 - När IF 5-1 DIF 1 - Hangvar 7-0 Dalhem 2 vann sin grupp efter följande resultat: DIF 2 - KIK/FG1 3-0 DIF 2 - VSB FF 1-0 DIF 2 - IFK Visby 2-1 Därefter spelades semifinal: DIF 1 - DIF 2 5-0 Finalen slutade sedan: DIF 1 - KIK/FG2 2-1 (efter förlängning) I damjuniorklassen deltog 5 spelare som spelar och tränar med A-truppen och vann. Gruppspelet: DIF - P18 2-0 DIF - När 1-1 Semi: DIF - VSB 6-0 Final: DIF - Hansa/Hoburg 1-0 Sammanlagt 12 spelade matcher och endast en förlust. Den kom när våra två lag möttes. Starkt jobbat tjejer och en bra uppladdning inför helgens SM-spel i Futsal. Dam 30 jan 2008 0kommentarer
  • Coop Forum Cup

    Kommande helg väntar traditionsenligt Coop Forum Cup. Vi deltar med två lag i damseniorerna. Dalhem IF 1 spelar enligt följande: Söndag 27 januari 04.21 mot P18 IK 2 07.13 mot När IF 08.21 mot Hangvar SK Dalhem IF 2 spelar enligt följande: 02.52 mot KIK/FG 1 06.30 mot VSB FF 07.34 mot IFK Visby 09.15 Ev. Semifinal 17.20 Ev. Final Dam 22 jan 2008 0kommentarer
  • Dalhem vidare i Futsal-SM

    Vi gick vidare till regionalt gruppspel 2 i Futsal-SM, där det bara återstår 12 lag i hela Sverige. I första matchen vann vi mot DFK Värmbol med 5-4 efter en dålig start och underläge med både 0-2 och 1-3. Vi lyckas dock att reda ut det hela med minsta möjliga marginal, 5-4. I andra matchen mot Lotorps IF var det inget snack om saken utan slutsiffrorna blev 7-0 till Dalhem. Målskyttar: Fia-Lotta Pipping 1+2 Mikaela Hansson-Leveau 1+1 Jenny Lööf 1+1 Linnéa Hansson 1+1 Annie Mårdbrink 1+1 Mikaela Ekengren 0+1 Dam 20 jan 2008 0kommentarer
  • Regionalt gruppspel 1 i Futsal-SM

    På lördag den 19 januari spelas första regionala gruppspelet i Futsal-SM i Eskilstuna. Matcherna spelas enligt följande: 10.00 DFK Värmbol - Dalhem IF 12.30 Lotorps IF - förloraren DFK Värmbol/Dalhem IF 15.00 Segraren DFK Värmbol/Dalhem IF - Lotorps IF Gruppsegraren går vidare till regionalt gruppspel 2 som spelas 2-3 februari. Rapport om matcherna kommer på söndag, då vi är på resande fot hela lördagen. Dam 18 jan 2008 0kommentarer
  • Visa fler nyheter