• Ny tränare i Dalhem

    I tisdags hade vi ett nytt ansikte på besök under träningen i Solklintshallen. Besöket gjordes av ingen mindre än Morten Berger, vår nya tränare i damlaget. Morten arbetar till vardags som kanslichef hos FC Gute, men ser det inte som något hinder att träna Dalhems damer i division 2. Vi hälsar Morten varmt välkommen till oss i Dalhem och väntar nu med spänning på att försäsongen ska sätta igång på riktigt. / Amanda Dam 19 nov 2009 0kommentarer
  • Operation nästa för Annika

    19-åriga backen Annika Gardell kom till Dalhem IF förra säsongen från Hangvar SK. Tyvärr blev det inget spel för Annika i år pga en knäskada som hon drog på sig under försäsongen och som höll henne borta från fotbollen hela säsongen. Annika har flitigt försökt att rehab-träna i väntan på operationstid och har nu fått klartecken att operationen blir av i slutet av månaden. Laget håller tummarna för Annika och hoppas att operationen blir lyckad! / Amanda Dam 10 nov 2009 0kommentarer
  • Träningstider

    Från och med nästa vecka kommer vi att träna följande tider, Tisdagar 18.00-19.00 i Slite Onsdagar 18.00-19.00 i Västerhejde Söndagar 17.00-18.30 på S:t Hans / Amanda Dam 10 nov 2009 0kommentarer
  • Är du också trött på träningsuppehållet?

    Då är det dags att komma igång med lite träning igen. Vi börjar nu på tisdag, den 10/11, med en inomhusträning i Solklintshallen mellan 18.00-19.00. Det är viktigt att vi kommer i tid till träningen eftersom vi bara har en timmes halltid. Mer info om ytterligare träningar kommer inom en snar framtid, så håll koll på hemsidan. / Amanda Dam 8 nov 2009 0kommentarer
  • Välkommen tillbaka

    Vi har återinfört den gamla hemsidan igen. Slit den väl! /Amanda Dam 8 nov 2009 0kommentarer
  • Division 4-lagets matcher i Växjö

    Det blev tyvärr inte någon upprepning av förra årets succé i SMP-sparken som spelas i Tipshallen i Växjö. Det var i denna sjumannaturnering som Dalhems division 4-lag nådde final 2007. Matcherna spelas 1x22 minuter. Vi var även i år anmälda i klassen för lag upp till division 3-lag och i år var det idel division 3-lag som stod för motståndet i gruppen. Dalhem IF - BK Vången 0-2 En tuff öppning med ett lag som slutade tvåa i division 3 och som var lite snabbare, lite tuffare och lite bättre i det mesta denna match. Tyvärr tillkom målen efter att vi hade gjort missar. Det ena målet var en tappad markering där vi tittar för mycket på boll. Det andra målet efter missförstånd om vem som skulle ta bollen. Hovmantorp GoIF - Dalhem IF 2-0 En mycket jämnare match än den första, men tyvärr gör en motståndare första målet genom en fin prestation då hon från högerkanten slår in bollen nästan över sig själv och in i bortre gaveln. Därefter har vi några bra och några hyfsade chanser att kvittera, bland annat ett friläge. Dessvärre är det Hovmantorp som gör även 0-2 efter att vi inte riktigt kan få bort bollen framför eget mål. I Hovmantorp fanns även ett bekant ansikte, förre Hangvarspelaren Sandra Johansson. Dalhem IF - Ingelstad IK 2-1 Mål Dalhem: Mikaela Hansson Leveau 1 och Mikaela Ekengren 1. En bra prestation där vi är det bättre laget genom hela matchen. Mikaela Hansson Leveau gör 1-0 efter passning från Isabelle Hallgren. Sedan kommer en snöplig kvittering av motståndarna trots vårt spelövertag. 2-1 görs av Mikaela Ekengren efter passning från Hilda Gustafsson med 2 minuter kvar. Dagens bästa insats så långt. Lörby IF 1 - Dalhem IF 2-0 I sista gruppspelsmatchen måtte vi Lörby IF som var det bästa laget i gruppen. Vi gör dagens bästa match och det är en helt jämn tillställning fram till att en Lörbyspelare lyckas vinna bollen när vår målvakt skulle rensa. Vi skapar lika mycket som våra motståndare och borde ha lyckats med att få minst oavgjort, men den här helgen saknades den lilla turen som hade behövts och Lörby gör 2-0 med 15 sekunder kvar. Dam 23 nov 2008 0kommentarer
  • I helgen åker vårt division 4-lag till Växjö

    Under lördagen spelar vårt division 4-lag SMP-sparken i Tipshallen i Växjö. Detta lag har deltagit två gånger tidigare med goda resultat. Förra året nådde laget final. Vi har hamnat i en tuff grupp med idel division 3-lag, men vi kommer att göra allt för att nå slutspelet. Resultat kommer under helgen om tekniken fungerar. Det går att följa turneringen via följande länk Växjö FF och sedan klickar man på SMP Sparken 2008. Dam 21 nov 2008 0kommentarer
  • Visa fler nyheter